Rugaciune

Doamne si Stapanul vietii mele celei ticaloase,

Iti multumesc pentru binefacerile de care m-ai

invrednicit pe mine,necuratul si nevrednicul robul Tau,

pentru ca mi-ai dat viata,pentru ca ma misc,pentru ca respir,

pentru ca sunt sanatos,pentru ca ma odihnesti in fiecare

noapte si ma pazesti si ma ocrotesti ca un Tata grijuliu.

Iti multumesc pentru faptul ca m-ai ajutat sa Te descoper

si nu m-ai lasat sa adorm in moartea pacatelor mele,

pentru toate bucatele cu care ma saturi mereu pe mine,

pacatosul,pentru familia buna si ingrijitoare pe care mi-ai

dat-o,pe care te rog sa o ierti si sa-i ajuti sa Te descopere

si ei,pentru randuiala perfecta pe care ai creat-o in aceasta

lume si dreapta judecata,pentru ca oamenii sunt mantuiti

dupa credinta,fapte bune si iubire,ci nu dupa avere sau alte lucruri

care tin de nimicuri lumesti,cine Te-a iubit,Te-a vestit,

Te-a laudat,Te-a marturisit,a respectat poruncile tale cele dumnezeiesti si a suferit sau a murit

pentru Tine se va bucura de slava Ta vesnic.

Iarta-ma pe mine, necuratul si nevrednicul robul Tau

pentru pacatele care le-am savarsit cu stiinta sau fara de stiinta,

cu lucrul,cu cuvantul sau cu gandul si ma curateste

pe mine pacatosul de toata intinaciunea trupului

si a sufletului.Si iarta si celor ce mi-au gresit mie si nu-i

osandii pe ei pentru ce mi-au gresit,caci

eu i-am iertat demult.Doamne,miluieste-ne pe

noi,robii tai de pe pamant,care gresim neincetat

Tie si ajuta-i pe cei care nu Te cunosc sa te afle,

asa cum m-ai ajutat si pe mine,iar eu ca un netrebnic

ce se scalda in mocirla poftelor trupesti,Ti-am gresit

Tie si dupa ce mi-ai aratat calea cea dreapta,Doamne,

Tata ceresc,te rog,iarta-ma!

Doamne,Iisuse Hristoase,pentru rugaciunile Preacuratei si

mult iubitei Maicii Tale si ale preacuviosilor Parintilor nostrii

si ale tuturor Sfintilor Tai si ale tuturor Puterilor Ceresti,

mantuieste-ne pe noi pacatosii si nevrednicii robii tai de iad.

Duhul trandaviei, al grijii de cele ale firii lumesti,

al iubirii de stapanire,al grairii in desert,al mandriei,al slavei desarte

al maniei,al tuturor lucrurilor care ma departeaza de Tine, nu mi-l da mie!

Iar duhul curatiei, al gandului smerit,al milosteniei,

al pacii,al infranarii poftelor,al facerii de bine,al intelepciunii,

al rabdarii,al blandetii,al dragostei,al lepadarii de sine,

al lucrurilor care-Ti sunt placute Tie si sunt ziditoare

daruieste-mi mie, slugii Tale!

Adu-mi aminte de moarte,de umilinta, si de infricosata Judecata,

da-mi lacrimi sa-mi plang hidoasele mele pacate si ale tuturor oamenilor

de pe acest pamant,ca groaznic gresim noi ticalosii neincetat inaintea Ta.

pune paza gurii mele,caci fiecare cuvant va fi judecat,

da-mi intelepciune ca fiecare cuvant pe care-l rostesc sa fie

spre zidirea mea si a celor ce-l asculta.Adu-mi aminte

de infranarea pantecului si a tuturor poftelor,ca sa nu se

infructe viermele cel amar din trupul meu,ci ca sufletul meu

sa se bucure vesnic de pacea si frumusetea Imparatiei Tale.

Adu-mi aminte sa rascumpar timpul,caci zilele sunt rele,

sa nu mai trandavesc,caci ce fac pe acest pamant si in aceasta

viata care este doar un abur care se arata putintel si apoi piere,

va conta pentru toata vesnicia.Adu-mi aminte sa ma rog neincetat

si te rog Doamne,nu uita de mine cum uit cateodata eu de Tine,

pierdut in ratacirile acestei lumi desarte.

Orice vesti vor aduce zilele ce urmeaza,bune sau rele, învata-ma

sa le primesc cu inima împacata si cu încredintarea neclintita ca

Vointa Ta sta asupra tuturora.

Fie ca, în tot ce fac si în tot ce spun, Voia Ta sa-mi stapâneasca

cugetul si simtirea; iar când asupra mea vor veni împrejurari

neasteptate, ajuta-ma sa le împlinesc, dupa Voia Ta.

Da-mi puterea sa lucrez cu tarie si cu întelepciune, fara sa

stânjenesc sau sa amarasc pe aproapele meu!

Da-mi puterea sa ma las cu totul în Voia Ta cea sfânta si în fiecare

clipa sa stai în preajma mea si întareste-ma,caci sunt atat de slab

in fata pacatului fara Tine,vesnice Imparate!

Ajuta-ma sa ma feresc mereu de poftele firii pamantesti,

care se razboiesc cu sufletul meu si cu poruncile Tale,

caci lumea si poftele ei trec,dar cine face voia lui Dumnezeu

ramane in veac.

Doamne,da-mi te rog putere sa iubesc toata creatia ta,

si pe oamenii rai si ocaratori,oricat rau mi-ar face acestia.

Curata sufletul meu,distruge toata rautatea din el si

umple-ma de iubire pentru Tine,pentru aproapele meu si

pentru intreaga Ta creatie divina,te rog Doamne,fa-ma vrednic

de iubirea Ta,da-mi putere sa Te iubesc cu toata fiinta mea!

Si nu ma chema pe mine hidosul,spurcatul,cel plin de pacate,ultima

starpitura din aceasta lume la Judecata pana nu ma vei invrednici

Milei Tale celei mantuitoare,nici pe mine,nici pe tatal meu,nici pe mama

mea,nici pe fratele meu,nici pe bunica mea,nici pe toata familia mea,nici pe

toate rudeniile mele dupa trup si dupa duh,nici pe parintele meu duhovnicesc,

nici pe toti slujitorii bisericii care m-au slujit in vreun fel, nici pe toti cei ce m-au invatat

sa te iubesc si prin care ai lucrat ca sa te descopar si sa ma intaresc in credinta,

nici pe cei ce mi-au facut vreun bine cat de mic,direct sau indirect,nici pe cei ce

m-au iubit catusi de putin,nici pe toata lumea.

Asa, Doamne, Imparate, daruieste-mi ca sa-mi vad greselile mele

si sa nu osandesc pe fratele meu,sa nu mai judec pe altii

si pe mine,care sunt mai pacatos decat ei toti si nu ma vad

si ma mantuiese pe mine,nevrednicul robul Tau, ca binecuvantat esti in vecii vecilor. Amin.

Acest articol a fost publicat în Diverse. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Rugaciune

  1. Pingback: Pentru Ionut | Atentie! Caldiceii merg in iad!Leacuri pentru cei caldicei:Lepadarea TOTALA de sine(Luca, 14:26-27;33) ; "Tine-ti mintea in iad si nu deznadajdui" Rugaciunea neincetata:"Doamne, Iisuse Hristoase, miluieste-ma!"Supunerea

Lasă un răspuns

